Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Negritude and a new poetic language, originated from colonial history
Šarše, Vojtěch ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Tato práce je věnovana knize Cahier d'un retour au pays natal od Aimé Césairea, její funkci a hodnotě pro autora samotného a pro čtenář. Nejprve je pomocí lingvistickosémantické analýzy vybraných statí této knihy, popsáno osvobození autora od dobových literárních konvencí a forem, hledání autentického stylu a vlastního poetického jazyka. V první části je detailně vyložen vliv francouzské literatury, přesněji Lautréamonta, Rimbauda a Baudelaira na Césaireovu tvorbu. Následně se práce zaměřuje na autorovy emancipační tendence, spočívající v organickém začlenění surréalistických praktik a kreolského vlivu do své poezie. V druhé části je popsána autorova vůle osvobodit lid utlačovaný společností, ale také hledání nové identity, založené na jeho opomíjené historii, předcích a především na kořenech, vytlačených z povědomí. Předně je popsán nepřímý vliv kolonialismu: krutost, zotročení a trojúhelníkový obchod na Césairovu literární tvorbu. Cílem je ukázat, jakým způsobem se autor staví k utrpení otroků, jak ho čtenáři popisuje a jak užívá svých hrdinů, aby obvinil kolonialismus z jeho krutých, často až brutálních praktik a znovu tak získal hrdost pro svůj lid.
Negritude and a new poetic language, originated from colonial history
Šarše, Vojtěch ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Tato práce je věnovana knize Cahier d'un retour au pays natal od Aimé Césairea, její funkci a hodnotě pro autora samotného a pro čtenář. Nejprve je pomocí lingvistickosémantické analýzy vybraných statí této knihy, popsáno osvobození autora od dobových literárních konvencí a forem, hledání autentického stylu a vlastního poetického jazyka. V první části je detailně vyložen vliv francouzské literatury, přesněji Lautréamonta, Rimbauda a Baudelaira na Césaireovu tvorbu. Následně se práce zaměřuje na autorovy emancipační tendence, spočívající v organickém začlenění surréalistických praktik a kreolského vlivu do své poezie. V druhé části je popsána autorova vůle osvobodit lid utlačovaný společností, ale také hledání nové identity, založené na jeho opomíjené historii, předcích a především na kořenech, vytlačených z povědomí. Předně je popsán nepřímý vliv kolonialismu: krutost, zotročení a trojúhelníkový obchod na Césairovu literární tvorbu. Cílem je ukázat, jakým způsobem se autor staví k utrpení otroků, jak ho čtenáři popisuje a jak užívá svých hrdinů, aby obvinil kolonialismus z jeho krutých, často až brutálních praktik a znovu tak získal hrdost pro svůj lid.
Otroctví v dílech kubánských autorů 1. poloviny 19. století
Zelmat, Martina ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu tvorby dvou kubánských autorů 1. pol. 19. století - Francisca de Arango y Parreño a José Antonia Saca. Práce je zaměřená na jejich díla, ve kterých se objevuje téma otroctví. První kapitola přibližuje vývoj otroctví a jeho ukončení ve světě a na Kubě a pozornost je zde věnována i vývoji kubánské společnosti v 19. století, ve které oba autoři žili a tvořili. Ve druhé kapitole je zanalyzováno dílo Francisca de Arango y Parreño a je zde vyjádřen postupný vývoj jeho myšlenek a názorů na dané téma v souvislosti s historickými událostmi, které měly vliv na jeho tvorbu. Podobně je zpracována i třetí kapitola věnovaná dílu José Antonia Saca. V závěru jsou porovnána díla obou autorů a jsou zdůrazněny body, ve kterých se ve svých názorech shodují anebo rozcházejí. Klíčová slova: Francisco de Arango y Parreño, José Antonio Saco, otroctví, obchod s otroky, abolicionismus, cukrová třtina, Kuba, 1. pol. 19. stol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.